شهرداری فامنین

Welcome Famenin City

مراسم کلنگ زنی احداث گلخانه تولیدات گیاهی شهرداری فامنین با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

مراسم کلنگ زنی احداث گلخانه تولیدات گیاهی شهرداری فامنین با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال

همزمان با ایام دهه فجر با حضور فرماندار شهرستان فامنین، اعضای شورای شهر، کارکنان شهرداری فامنین، امام جمعه فامنین و دیگر مسئولین ادارات؛ مراسم کلنگ زنی احداث گلخانه تولیدات گیاهی شهرداری فامنین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برگزار گردید.

در سومین روز از ایام الله دهه فجر مراسم کلنگ زنی گلخانه تولیدات گیاهی شهرستان فامنین با حضور امام جمعه،فرماندار و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار شد.
معاون شهردار شهرستان فامنین با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی هدف از اجرای این طرح را با توجه به نیاز شهرداری به واحد گلخانه جهت تامین گلها و گیاهان فضای سبز و کاشت آنها در فضاهای سبز شهری دانست و گفت:سالانه شهرداری جهت خرید گل و گیاه هزینه های زیادی را متحمل می شد که با احداث گلخانه می توان این نیاز شهرداری را تامین کرد .
مرتضی پنده با بیان این مطلب گفت:از دیگر فواید راه اندازی این گلخانه این است که در هر زمان ممکن دسترسی به گل و گیاه به سهولت قابل انجام است.
پنده همچنین گفت:ایجاد این گلخانه گامی در جهت منویات مقام معظم رهبری در راستای شعار اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه به تشریح این پروژه پرداخت و گفت:این گلخانه در خیابان آزادگان واقع در ضلع شرقی پارک ملت با مساحت محل پروژه 1200متر مربع دارای مساحت خالص 500متر مربع و 2سالن 30متری و ارتفاع این گلخانه 4متر است.
معاون شهردار شهرستان فامنین با بیان این توضیحات افزود:نوع سازه این گلخانه گالوانیزه و دارای سقف قوسی و پوشش پلاستیکی«یو.وی»است که سیستم گرمایشی وسرمایشی و آبیاری در آن تعبیه شده است.
مرتضی پنده اظهار کرد:تکمیل این پروژه برای 2نفر بصورت مستقیم و برای 10نفر بصورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.
پنده خاطر نشان کرد:اعتبار این پروژه از محل اعتبارات داخلی و به مبلغ یک میلیارد ریال بوده است.
وی در پایان این مراسم گفت:مزایای اجرای این طرح افزایش تولید در واحد سطح،عدم وابستگی به شرایط محیطی،اشتغال زایی ،کاهش هزینه‌های شهرداری و جنبه آموزشی گلخانه برای اقشار مختلف را در برمی گیرد.